Актуальність та перспективність досвіду.
Головне завдання сучасної системи освіти - створення умов для якісного
навчання. Важливою умовою підвищення якості освіти є реалізація
компетентнісного підходу, яка передбачає посилення практичної спрямованості
освіти, формування у підростаючого покоління компетентностей, що допоможуть
йому повноцінно самореалізуватися.
Тому важливе значення у позашкільній освіті
надається проблемі формування у вихованців базових компетентностей. Необхідно
не просто дати дітям базовий рівень освіти, а сформувати ті компетентності,
яких потребує сьогодення: здібність навчатися усе життя; комунікативність;
творчість та креативність; самовдосконалення; здатність робити вибір та нести
за нього відповідальність[1]. Процес навчання вихованців спрямовується на формування та розвиток
ключових (базових) та предметних компетентностей, а завдання, які вирішуються в ході гурткового заняття,
зорієнтовані на реалізацію компетентністного підходу в навчанні. Це, зокрема,
підвищення рівня мотивації вихованців; ефективне та творче застосування набутих
знань та досвіду на практиці (діяльнісний метод); формування у дітей навичок
отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел; розвиток
соціальних та комунікативних здібностей вихованців. У зв'язку з цим є актуальним
дослідження засобів
формування життєво компетентної особистості вихованця у позашкільній освіті
через використання соціальних сервісів
та мереж.
Тому актуальною стала проблема, над якою працює автор досвіду: «Формування життєво компетентної особистості на заняттях гуртка «Основи біохімії» засобами соціальних сервісів та мереж».
Новизна досвіду: дослідження соціальних сервісів та мереж, за допомогою яких відбувається формування інформаційної, соціальної, комунікативної компетентностей вихованців гуртка позашкільного закладу.
Практичне значення досвіду: може бути використаний керівниками гуртків та іншими педагогічними
працівниками позашкільних закладів під час організації навчально-виховного
процесу в гуртках різних напрямків.
Форми поширення досвіду: організація та проведення майстер-класів для
керівників гуртків ПНЗ та ЗНЗ,
проведення масових заходів та відкритих
занять, виступи на засіданнях міських
методичних об’єднаннях керівників гуртків і вчителів біології та хімії,
публікація наробок в фахових журналах та
розміщення на інтернет-ресурсах.
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, оскільки
передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій
та методик, спрямованих на розвиток креативної та самодостатньої особистості,
здатної самостійно приймати рішення, використовувати знання в нестандартних
ситуаціях
Комментариев нет:
Отправить комментарий