Базова модель досвіду

Актуальність та перспективність досвіду.

Головне завдання сучасної системи освіти - створення умов для якісного навчання. Важливою умовою підвищення якості освіти є реалізація компетентнісного підходу, яка передбачає посилення практичної спрямованості освіти, формування у підростаючого покоління компетентностей, що допоможуть йому повноцінно самореалізуватися. 
Тому важливе значення у позашкільній освіті надається проблемі формування у вихованців базових компетентностей. Необхідно не просто дати дітям базовий рівень освіти, а сформувати ті компетентності, яких потребує сьогодення: здібність навчатися усе життя; комунікативність; творчість та креативність; самовдосконалення; здатність робити вибір та нести за нього відповідальність[1]. Процес навчання вихованців спрямовується на формування та розвиток ключових (базових) та предметних компетентностей, а завдання, які  вирішуються в ході гурткового заняття, зорієнтовані на реалізацію компетентністного підходу в навчанні. Це, зокрема, підвищення рівня мотивації вихованців; ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці (діяльнісний метод); формування у дітей навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел; розвиток соціальних та комунікативних здібностей вихованців. У зв'язку з цим є актуальним дослідження засобів формування життєво компетентної особистості вихованця у позашкільній освіті через використання  соціальних сервісів та мереж.

Тому актуальною стала проблема, над якою  працює автор досвіду: «Формування життєво компетентної особистості на заняттях гуртка «Основи біохімії» засобами соціальних сервісів та мереж».

Новизна досвіду: дослідження соціальних сервісів та мереж, за допомогою яких відбувається формування інформаційної, соціальної, комунікативної компетентностей вихованців гуртка позашкільного закладу.
Практичне значення досвіду:  може бути використаний керівниками гуртків та іншими педагогічними працівниками  позашкільних закладів  під час організації навчально-виховного процесу в гуртках різних напрямків.

Форми поширення досвіду: організація та проведення майстер-класів для керівників гуртків ПНЗ та ЗНЗ,  проведення масових заходів та відкритих занять, виступи  на засіданнях міських методичних об’єднаннях керівників гуртків і вчителів біології та хімії, публікація наробок  в фахових журналах та розміщення на інтернет-ресурсах.
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, оскільки передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток креативної та самодостатньої особистості, здатної самостійно приймати рішення, використовувати знання в нестандартних ситуаціях



Комментариев нет:

Отправить комментарий