Інформаційно-педагогічна модель досвіду

Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Навчальною програмою гуртка «Основи біохімії» передбачено вирішення  завдань не лише засвоєння вихованцями системи знань з біохімії та знайомство з сучасними методиками біохімічних досліджень, а і розвиток наукового мислення; розвиток системи соціалізації; допомога у професійній орієнтації; розвиток творчих здібностей дітей; застосування сучасних технологій навчання.
Соціальні мережі, з моменту їх появи, все більше проникають в наше життя.  В процесі дослідження віртуальних соціальних сервісів було визначено їх особливості, які можна застосувати в гуртковій роботі для:
а) групового навчання (для роботи в навчальних міні-групах); персонального навчання (для самоосвіти);
б) випадкового навчання (можливість пізнавати щось нове несвідомо); внутрішнього навчання (використання з метою інформування щодо функціонування навчального закладу та заходів, пов’язаних з цим);
в) профорієнтаційної роботи (як результат професійна самовизначеність вихованців) [6].
Відповідно до класифікації соціальних сервісів, яка розроблена науковцями (Додаток 1), серед сервісів та інструментів Google, автором досвіду виявлено  найбільш доцільні та поширені сучасні засоби та форми організації навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі (Додаток 2) та узагальнено позитивні сторони використання соціальних сервісів для навчання гуртківців (Додаток 3).
Навчання в гуртку - цілеспрямований процес двосторонньої діяльності керівника гуртка  і вихованця з передачі і засвоєння знань, практичних умінь. З метою визначення рівня використання соціальних сервісів та соціальних мереж у навчальному процесі було проведено опитування, в якому прийняли участь 21 вихованець гуртка «Основи біохімії» та їх керівник (Додаток 4).
Завдяки використанню соціальних сервісів в НВП можливо:  розвивання комунікативних здібностей, подолання психологічного бар’єру некомунікабельності; одержання навичок критичного мислення і творчого потенціалу; одержання навичок коректної роботи в колективі, тобто соціальних навичок; сприяння профорієнтаційному самовизначенню дитини, а як результат  - життєво компетентна особистість [7].
Існує два блоки компетентностей, які утворюють життєву компетентність - базові (особистісно-центровані) та похідні (суспільно-центровані) компетентності (Додаток 5). Кожну з вищезгаданих  компетентностей можна розвивати окремо, в тому чи іншому виді діяльності, але кращого результату педагог зможе досягнути, розвиваючи їх у вихованця в комплексі [2].
    Використання соціальних сервісів та соціальних мереж дозволяють урізноманітнити форми роботи з вихованцями, зробити гуртківців творчими, сприяють найбільш широкому розкриттю здібностей кожної дитини, активізації розумової діяльності, здатності за допомогою інформаційних технологій, а саме соціальних сервісі та мереж,  самостійно шукати, аналізувати, відбирати, обробляти і передавати необхідну інформацію [8].
Використання соціальних сервісів вимагає постійного оновлення. Проте, обов’язково необхідно пам’ятати, що при використанні соціальних сервісів у навчальному процесі необхідний контроль з боку педагога, оскільки безконтрольне використання соціальних сервісів та мереж може привести до негативних наслідків даного нововведення.

Все вищезазначене свідчить про доцільність використання соціальних сервісів в навчально-виховному процесі в межах позашкільного навчального закладу як засобу формування компетентної особистості, оскільки отримані компетентності дозволяють стати йому конкурентноспроможним, здатним адекватно  реагувати на зміни в суспільстві, раціонально організувати свій час, спланувати і здійснити необхідні і бажані життєві події, визначати і застосовувати ресурси, необхідні для реалізації життєвих цілей.
Працюючи над формуванням життєво компетентної особистості, автор досвіду намагається  розвивати здатність особистості дитини зрозуміти себе як суб'єкта своїх вчинків, свого життя, усвідомити потребу в їх осмисленні, у формуванні власних життєвих принципів, в усвідомленні, прийнятті життєвих цінностей та формування професійного самовизначенні. Для цього і була створена модель життєво компетентної особистості вихованця гуртка, яка являє собою орієнтир, на який спрямована навчальна-виховна діяльність автора досвіду. Модель представлена у вигляді якостей особистості вихованця, здатного до самовизначення й самореалізації, який володіє групами ключових компетенцій, які лежать в основі життєвої компетентності (Додаток 23).

Створення соціальних та психолого-педагогічних умов сприяють формування компетентної особистості. Саме тому автор досвіду працює над створенням педагогічних умов, спрямованих на підготовку життєво компетентної особистості вихованця засобами використання соціальних сервісів та мереж.

Комментариев нет:

Отправить комментарий