Інформаційно-педагогічна
модель досвіду
Навчальною
програмою гуртка «Основи біохімії» передбачено вирішення завдань не лише засвоєння вихованцями системи
знань з біохімії та знайомство з сучасними методиками біохімічних досліджень, а
і розвиток наукового мислення; розвиток системи соціалізації; допомога у
професійній орієнтації; розвиток творчих здібностей дітей; застосування
сучасних технологій навчання.
а) групового навчання (для роботи в навчальних міні-групах); персонального
навчання (для самоосвіти);
б) випадкового навчання (можливість пізнавати щось нове несвідомо);
внутрішнього навчання (використання з метою інформування щодо функціонування
навчального закладу та заходів, пов’язаних з цим);
в) профорієнтаційної роботи (як результат професійна самовизначеність
вихованців) [6].
Відповідно до
класифікації соціальних сервісів, яка розроблена науковцями (Додаток 1), серед
сервісів та інструментів Google, автором досвіду виявлено найбільш доцільні та поширені сучасні засоби
та форми організації навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному
закладі (Додаток 2) та узагальнено позитивні сторони використання соціальних
сервісів для навчання гуртківців (Додаток 3).
Навчання в
гуртку - цілеспрямований процес двосторонньої діяльності керівника гуртка і вихованця з передачі і засвоєння знань,
практичних умінь. З метою визначення рівня використання соціальних сервісів та
соціальних мереж у навчальному процесі було проведено опитування, в якому
прийняли участь 21 вихованець гуртка «Основи біохімії» та їх керівник (Додаток 4).
Завдяки
використанню соціальних сервісів в НВП можливо: розвивання комунікативних здібностей,
подолання психологічного бар’єру некомунікабельності; одержання навичок
критичного мислення і творчого потенціалу; одержання навичок коректної роботи в
колективі, тобто соціальних навичок; сприяння профорієнтаційному самовизначенню
дитини, а як результат - життєво
компетентна особистість [7].
Існує два
блоки компетентностей, які утворюють життєву компетентність - базові
(особистісно-центровані) та похідні (суспільно-центровані) компетентності
(Додаток 5). Кожну з вищезгаданих
компетентностей можна розвивати окремо, в тому чи іншому виді
діяльності, але кращого результату педагог зможе досягнути, розвиваючи їх у
вихованця в комплексі [2].
Використання соціальних
сервісів та соціальних мереж дозволяють урізноманітнити форми роботи з
вихованцями, зробити гуртківців творчими, сприяють найбільш широкому розкриттю
здібностей кожної дитини, активізації розумової діяльності, здатності за
допомогою інформаційних технологій, а саме соціальних сервісі та мереж, самостійно шукати, аналізувати, відбирати,
обробляти і передавати необхідну інформацію [8].
Все вищезазначене свідчить про доцільність використання соціальних сервісів в навчально-виховному процесі в межах позашкільного навчального закладу як засобу формування компетентної особистості, оскільки отримані компетентності дозволяють стати йому конкурентноспроможним, здатним адекватно реагувати на зміни в суспільстві, раціонально організувати свій час, спланувати і здійснити необхідні і бажані життєві події, визначати і застосовувати ресурси, необхідні для реалізації життєвих цілей.
Створення соціальних та психолого-педагогічних умов сприяють формування компетентної особистості. Саме тому автор досвіду працює над створенням педагогічних умов, спрямованих на підготовку життєво компетентної особистості вихованця засобами використання соціальних сервісів та мереж.
Комментариев нет:
Отправить комментарий